Regulament SAD BUNNEH


Tabel cu versiunea 1.2 al regulamentului Sad Bunneh

(Dupa acest tabel se marcheaza replicile cu culorile aferente: verde, albastru, galben, rosu)

(MED = distanta minima de la care un jucator are voie sa traga. Sub aceasta distanta, NU SE VA TRAGE!!!)


 

SAD BUNNEH 1.2


 

Sad Bunneh 1.0

Obligatoriu pentru TOȚI cei prezenți, ca inainte de fiecare meci să asculte cu atenție explicațiile/regulile jocului ce va urma (fără chestii de genul: “eu nu vin să ascult că știu deja”); dacă există neînțelegeri este datoria celui ce nu a înțeles să întrebe pentru că nu avem nevoie de oameni care strică jocul doar pentru că le este lene să asculte un briefing).

Acest joc este jucat ca relaxare și hobby (nu pentru a scăpa de nervi și istericale), se joacă într-o atmosferă plăcută, înconjurat de oameni pe care poți liniștit să-i numești prieteni.

CUPRINS

1. Definiții – aici se explică rolurile pe care jucătorii de airsoft le pot avea (Ex: pușcaș, țintaș, mitralior, lunetist).
2. Minimum Engagement Distance (MED) – înseamnă distanța minimă de la care un jucător are voie să tragă.
3. Limitări viteză și capacitate replici – aceste limitări au fost gândite din perspectiva siguranței jucătorilor. Capacitatea încărcătoarelor este privită din perspectiva de simulare militară, depinzând de la eveniment la eveniment.
4. Restricții legate de aspectul replicilor – aceste restricții diferă de la eveniment la eveniment în funcție de organizatori.
5. Lovituri: de la cine, unde și cum – adică cum știi când ești “mort” și cum te comporți în “viața de apoi”.
6. Penalizări – ideea de bază a jocului de airsoft este “ Fair-Play-ul“. Ce se întâmplă atunci când cineva nu este fair-play?

1. Definiții:

Clasa – se referă la rolul pe care il joacă arma+jucătorul. Există 4 mari clase:

1.a. Infanterist ( =pușcaș=rifleman) Îți place să joci airsoft cu destule bile în încărcător, nu vrei să te chinui să ochești prin cătare sau dispozitivul optic de fiecare dată. Îți place să tragi în toți inamicii pe care îi întâlnești, oricât de mulți ar fi ei, vrei să te distrezi cât mai mult la airsoft
1.b. DMR ( =designated marksman=țintaș) Preferi să tragi doar când ai ținta încadrată în dispozitivul de ochire, joci mai mult pe foc semi-automat și fiecare bilă din încărcător contează. Ai început să alegi țintele în funcție de priorități, și să nu angajezi grupuri mari decât dacă ai certitudinea că poți câștiga
1.c. SAW ( =Squad Automatic Weapon =Heavy weapons guy= mitralior) Toți contează pe tine să ții inamicul sub foc de acoperire. Uiți să ridici degetul de pe trăgaci, și consideri că 4 kilograme reprezintă greutatea unei truse de farduri. Bilele sunt un accesoriu la fel de important ca aerul. Tragi în orice direcție trag și colegii tăi.
1.d. Sniper ( =lunetist =sharpshooter) Ai o obsesie pentru headshoturi, întotdeauna când bate vântul știi cât de departe față de centrul lunetei o să cadă bila, tragi doar în cine trebuie să tragi, și încerci să faci asta fără să atragi atenția inamicilor

m/s (metri pe secundă) – se referă la viteză. În cazul nostru înseamnă viteza cu care o bilă de 0.20 grame părăsește replica de airsoft, când are hop-up-ul dat la minim. Se vor trage minim 5 lovituri cu replica respectivă. Se acceptă o abatere superioară TOTALĂ față de clasa dorită de până la 5m/s la 5 lovituri.

Decizia organizatorilor va fi finală. Dacă aveți dubii în legătură cu performanțele replicii proprii și rezultatul la cronograf, consultați un specialist înainte de a veni la event(uri).

Exemplu de măsurare:

Pentru 125m/s viteza maxima admisă:
Loviturile 1-5: 126 m/s -> OK!
Lovitura 1: 130; Loviturile 2-5: < 125 -> OK!
Loviturile 1-5: 127 m/s -> OUT!

2. Minimum Engagement Distance (MED) – înseamnă distanța minimă de la care un jucator are voie să tragă. Sub această distanță, NU SE VA TRAGE.

Încărcător – acel dispozitiv care ține bilele pe care replica le poate trage. Ele sunt clasificate astfel, în ordine crescătoare:

real-caps/low-caps = încărcătoare care imită perfect sau sunt apropiate de capacitatea celor reale.
standard caps / mid-caps = încărcătoare cu un arc in spirală în interiorul lor, fără rotiță, capacitatea lor este de obicei în jurul a 70-100 de bile.
High-caps = tot ce sare simțitor de 100 de bile. Caracteristica principală este rotița de sub ele care permite retensionarea arcului ce împinge bile spre receiverul din replică.

SEMI ( =Semi auto=semi automatic) – se refera la capacitatea unei replici de a trage o singura bila la fiecare apasare a tragaciului. Pentru a putea trage urmatoarea bila, este necesara intai eliberarea tragaciului, si apoi inca o data reluat procesul de apasare.

FULL AUTO ( =full automatic=foc automat) se refera la capacitatea unei replici de a trage in continuu atat timp cat tragaciul este apasat. Focul automat se intrerupe numai in momentul in care tragaciul este eliberat, replica ramane fara baterii sau incarcatorul este gol.

BURST ( =burst fire) se refera la capacitatea unei replici de a trage 3 bile in momentul in care tragaciul este apasat. Dupa cele trei bile, tragaciul trebuie eliberat, si apasat din nou, pentru a relua procesul.

3. Limitari viteza si capacitate replici:

Aceste categorii si distante sunt orientative, si speram ca se va incerca respectarea lor. Nimeni nu este obligat sa vina la airsoft cu o ruleta in buzunar, dar, sa fim seriosi, intre 1m si 15m exista o diferenta vizibila cu ochiul liber.

A. max 110 m/s – orice clasa, Minimum Engagement Distance 1m, incarcatoare cu capacitatea maxima Mid-Cap
B. max 110 m/s – SAW, MED 7m, orice fel de incarcatoare

C. 110 – 125 m/s – orice arma, MED 7m, incarcatoare cu capacitatea maxima mid-cap
D. 110 – 125 m/s – SAW, MED: 15m, orice fel de incarcatoare

D. 125 – 140 m/s – DMR: long arm, semi-only, low-cap sau bolt action, MED: 15m

E. 140 – 170 m/s – snipers, bolt action only, MED 25m

Cu alte cuvinte, jucatorii pot sa-si aleaga rolul si restrictiile asociate:

Puscas – incarcatoare cu capacitate maxima Mid-cap
P1. max 110 m/s, Minimum Engagement Distance 1m,
P2. 110 – 125 m/s, MED 7m

SAW – orice fel de incarcatoare
S1. max 110 m/s, MED 7m
S2. 110 – 125 m/s, MED: 15m

DMR – Arma lunga, low-cap, semi-auto only
D1. 125 – 140 m/s, MED: 15m

Lunetist – bolt action
L1. max 110 m/s, MED 1m,
L2. 110 – 125 m/s, MED 7m
L3. 125 – 140 m/s, MED: 15m
L4. 140 – 170 m/s, MED 25

4. Restrictii legate de aspectul armelor

Din punct de vedere al evenimentelor MILSIM, credem ca isi au locul si niste restrictii legate de aspectul replicilor. Sigur, organizatorii vor comunica la momentul potrivit mai clar aceste lucruri, pentru ca jucatorii sa isi poata procura din timp incarcatoare standard sau midcapuri, dar ar fi bine ca in eventualtitatea unui event sa aveti in vedere urmatoarele:

SAW (S1 si S2)
Incarcator: High-caps, vor fi preferate cele de tip box sau drum
Vor fi preferate replici ale SAW-rilor reale
Capacitate de foc: full auto

DMR (D1)
Incarcator: low-caps
Lungime minima a tevii-35cm
Capacitate de foc: doar SEMI

Puscas1 (P1):
Incarcator: capacitate maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 110m/s

Puscas2: (P2)
Incarcator: capacitatea maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Lungimea minima a tevii-20cm
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 125m/s

Sniper (L1-L4):
Incarcator: Real cap, sau cat mai apropiat de real cap
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: doar SEMI (cough, daca se poate numi asa)
Viteza maxima: 170m/s
Numai pusti Bolt action, replici ale sniperelor reale

5. Lovituri: de la cine, unde si cum.

Orice lovitura directa: care iti vizeaza fizicul si te atinge (indiferent unde te atinge, cap, maneca, varful bocancului) se considera lovitura valida. Ai obligatia morala sa strigi cat te tine gura „MOOOORT” dupa aceea se scoate vesta reflectorizanta din dotare se imbraca, cu arma sau mainile ridicate te vei deplasa in ce-a mai mare liniste spre punctul de refugiu fara a mai comunica (scris, verbal si alte semne) cu ceilalti participanti activi la joc.
Se considera de asemenea lovitura valida binecunoscutul „friendly fire” precum si descarcarea accidentala sau nu a propriei arme in tine.!!
La o distanta mai mica de 1m nu se va trage sub nici o forma, se considera lovitura directa inamicul va fi apelat prin binecunoscutul si uratul „bang”.
Deasemenea, se recomanda ca de la distante mici sa nu se traga pe full auto (MAXIM RAFALE de 2-3 bile !!)
Daca “dai fata-in-fata” cu un adversar pe o distanta foarte mica, sub 5 metri, daca amandoi sunteti cu replicile indreptate unul spre celalalt, dar nici unul nu trage din motive de securitate se adopta solutia onorabila, iesiti amandoi. Sunteti ambii morti (se considera ca v-ati impuscat reciproc) acesta regula este impusa pentru a evita accidentarile care survin din lovituri de la distanta mica.
Orice lovitura indirecta: care iti vizeaza fizicul si nu ajunge la destinatie (ricoseu din pereti si alte corpuri inclusiv in arma pe care o tii in mana) nu se considera lovitura valida. Nu implica nici o obligatie.

6. Penalizari

Expunerea ochilor in timpul jocului rezulta prima oara intr-un avertisment insotit de scoaterea din jocul respectiv, iar a doua oara eliminarea pe intreaga zi. Ochii sunt nepretuiti si de aceea, trebuie sa aveti ochelarii de protectie testati inainte de meci cu cel putin o arma cu 100 m/s de la cativa cm. Ochelarii nu se dau jos decat in baza si numai daca aceasta este situata la cel putin 50m de cea mai apropiata zona de joc. De preferat ar fi ca ochelarii sa nu fie dati jos nici in baza. Ochii vostri sunt raspunderea voastra.

Loviturile directe nerecunoscute (dar binecunoscute de nemuritori) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:

– prima abatere: recunoscuta in cele din urma de individ – mustrare verbala (free to talk)
– urmatoarea abatere: excluderea de la acel joc pana la terminarea reprizei.
– urmatoarele abateri (hope not): excluderea totala in acea zi de la joc.

Nimeritorii beneficiaza de acelasi regim ca si nemuritorii, acestia sunt o forma mai rara de trisori care sustin ca te ating si atunci cand nu o fac …, daca ai senzatia ca ai tras in cineva si acesta nu a recunoscut, situatia se discuta in baza nu urland si injurand pe teren. In timpul jocului, nu se admit texte de genul “TE-AM LUAT, IESI AFARA!!”; cei in cauza vor parasi terenul de joc (atat cel care striga cat si cel caruia i se striga). Daca exista discutii ulterioare, ele se vor rezolva in baza.

Nerespectarea distantelor de angajare:

– prima abatere: recunoscuta in cele din urma de individ – mustrare verbala (free to talk)
– urmatoarea abatere: excluderea de la acel joc pana la terminarea reprizei.
– urmatoarele abateri (hope not): excluderea totala in acea zi de la joc.

Este interzis cu desavarsire reglarea replicilor si a altor dispozitive care implica zgomote specific luptei in zona de refugiu pe timpul jocului. Lucrul acesta se poate face inainte de inceperea jocului.
Uniforma/imbracaminte fara culori aiurea (verde tipator, roz, galben etc..).
Odata mort, NU este permis sa transmiti obiecte coechipierilor.
Odata mort este interzis sa transmiti orice fel de informatii copechipierilor (prin semne, statie sau viu grai), “mortii nu vorbesc”.
Nu este admis scosul replicii de dupa colt/obstacol/perete/damb si tras blind. In fapt nu este admis nici un fel de blind-fire. Scotand doar replica, nu ai cum sa sti ca nu i-o infigi cuiva in fata.
IN TIMPUL JOCURILOR DE AIRSOFT ESTE INTERZIS CONSUMUL DE BAUTURI ALCOOLICE! Nerespectarea acetei reguli, va duce in final la excluderea din echipa. La sfarsitul zilei de airsoft se poate bea dupa pofta inimii.